Известие

Collapse
No announcement yet.

Акумулатора ми пада само при минусови температури

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
    Така, аз мисля че намерих какво е преправяно при мен - отзад на буксите на самия ICS на черната букса А пинове 13 и 26 са сдвоени и свързани с един от пиновете на букса D ама не мога да разбера на кой пин че не са номерирани, качвам снимка на буксата.
    Че ще махна тая връзка е ясно, въпроса е за какво е направена - да шунтира ICS-а да работи без бушона или нещо друго ?

    Едит: Май намерих номерацията и на тая букса, оградения пин трябва да е 4, т.е. пиновете, които са свързани с описанията им са:

    A13, Terminal 30 for ICS electronic control unit
    A26, Terminal 30 for ICS electronic control unit
    D4, Terminal 30 for audio module

    Някой да има идея за какво са тия пинове ?
    Това "Terminal 30" означава +12V налични постоянно без значение положението на контактния ключ.

    Но A13 и A26 се захранват през предпазителя F18 а D4 през F4.

    Ако трите пина се обединят, нищо не се променя от функционална гледна точка. Просто отпада значението на F18 и всичко минава през F4.

    В общи линии пиновете, отговорни за захранването са:



    Накратко:

    A13 и A26 се захранват постоянно с +12V през F18

    D4 се захранва постоянно с +12V през F4

    Пин 2 от зелената букса получава +12V само на контакт през F5

    Пин 3 от зелената букса получава +12V само на контакт през F7, но това напрежение отпада докато върти стартерът.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение

      Но A13 и A26 се захранват през предпазителя F18 а D4 през F4.

      Ако трите пина се обединят, нищо не се променя от функционална гледна точка. Просто отпада значението на F18 и всичко минава през F4.
      Или обратното - като извадя F4 всичко минава през F18 и ICS-а си работи без ключ

      Довечера ще проверя всичко с мултицет и ще пиша какво е излязло.
      Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
        Или обратното - като извадя F4 всичко минава през F18 и ICS-а си работи без ключ

        Довечера ще проверя всичко с мултицет и ще пиша какво е излязло.
        Ако пинове 12, 26 и 4 са просто обединени, без да са откачани от проводниците откъм таблото с предпазителите, ICS - ът ще работи с поне един наличен от двата предпазителя F4 или F18.

        Това не променя по никакъв начин функционалността на ICS - а що се касае до положението на контактния ключ.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          Да, имах предвид че нали по принцип ако е махнат F4 ICS-a не трябва да работи без ключ и само с натискане на копчето за волумето. При мен не е така и явно това е целта на този мост с кабелите.
          Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

          Comment


          • #50
            При мен с ключ или без си пали с копчето, веднъж загасен обаче после трудно пали. Въобще стара италианска кола фрашкана с електроника е много лоша комбинация...

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
              Да, имах предвид че нали по принцип ако е махнат F4 ICS-a не трябва да работи без ключ и само с натискане на копчето за волумето. При мен не е така и явно това е целта на този мост с кабелите.
              Ако е изправна инсталацията при махнат F4 никак няма да работи.

              Писах по-горе, но явно не си обърнал внимание:

              Предпазителите през които захранването на ICS - а се влияе от това дали колата е на контакт или не, са F5 и F7.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #52
                Аз пък останах с впечатлението че F4 е за да може да бачка ICS-а без ключ, явно не съм доразбрал.

                Както и да е, довечера ще оправям жици пък да видим какво ще излезе.
                Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                Comment


                • #53
                  Така, след махането на преправяните кабели резултата е следния, става въпрос без ключ в патрона:
                  Без F4 ICS-а се включва но няма радио, клима и т.н. в общи линии може само да се разхождаш из менютата. Като го върна всичко си е пак нормално.
                  Без F18 ICS-а изобщо не тръгва, след като върна бушона ми иска кода на ICS-а.
                  Мерих и за утечка и консумацията е около 40 mA, което мисля е приемливо ?
                  Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Fr0sT Покажи съобщение
                    Така, след махането на преправяните кабели резултата е следния, става въпрос без ключ в патрона:
                    Без F4 ICS-а се включва но няма радио, клима и т.н. в общи линии може само да се разхождаш из менютата. Като го върна всичко си е пак нормално.
                    Без F18 ICS-а изобщо не тръгва, след като върна бушона ми иска кода на ICS-а.
                    Мерих и за утечка и консумацията е около 40 mA, което мисля е приемливо ?
                    Това, което си постигнал с оправянето на кабелите вече е нормалното състояние.

                    Утечката също е в нормите.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #55
                      Супер, мерси за пореден път за помощта
                      Alfa Romeo 166 2.4JTD 136hp - 2000

                      Comment


                      • #56
                        Да ползвам темата за акумулатора и аз. Значи на другата ми кола имам същия проблем с падане на акумулатора, вероятно ще трябва да търся утечка и то доста голяма ще е - за 3 дни ако не паля колата и после даже и не мога да я отключа с централното. Въпроса ми е като зареждам акумулатора, досега винаги откачам минусувата клема, пречи ли ако се включи зарядното без да се откачат клемите му
                        Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                        Comment


                        • #57
                          По добре е да се откача поне една от клемите, докато се зарежда, поради 2 основни причини:

                          1 - Зарядното не се товари с допълнителна консумация.
                          2 - В процеса на зареждане напрежението между клемите достига стойности докъм 16 V, което може да е опасно високо за определени консуматори.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment

                          Working...
                          X